sóc intel.ligent?

És més llest un científic que un artista? ¿I què hi ha d’en Messi i altres grans estrelles de l’actualitat? Existeix realment això del “més intel·ligent de tots”?

Intel.ligències múltiples, aquesta és la resposta. Ni Einstein és més intel·ligent que Messi, ni Bill Gates que Ibai. Simplement posseeixen intel·ligències diferents.

A AngloSchool treballem amb un projecte d’intel·ligències múltiples on la intel·ligència es defineix com la capacitat de resoldre problemes o elaborar productes que siguin valuosos per al nostre entorn. No planteja una sola intel·ligència amb diferents característiques, sinó un conjunt d’intel·ligències múltiples, diferents i independents entre si. D’aquesta manera, amplia el camp de què es considera intel·ligència: dels que els agraden les matemàtiques, la ciència, l’art, la dansa o la música, per exemple.

Potser per a una disciplina determinada es necessiti posseir una de les intel·ligències, però cap és millor o menys rellevant que les altres. Entenem la intel·ligència com una capacitat que implica una manera de construir el món i de mirar la vida. I tenim un gran avantatge: tots poden parlar en anglès.

El mes d’abril s’acaba celebrant el dia internacional de la dansa, per tant celebrem la intel·ligència corporal. Aquesta afavoreix la coordinació de la ment amb la resta del cos permetent un control fluid i precís d’aquest. Gràcies a ella som capaços de gestionar la nostra força, equilibri, velocitat, coordinació o precisió, sent un tipus d’intel·ligència que permet l’automatització i l’aprenentatge d’habilitats. No obstant això, malgrat que la seva gran importància es tracta d’una intel·ligència molt poc valorada: només cal veure el poc temps i la poca consideració que té el moviment en les classes, en qualsevol classe.

A AngloSchool, vam deixar de banda els prejudicis, barreres i limitacions, i permetem que els nostres alumnes es moguin quan ho necessitin … perquè movent aprens millor!

Photo by Austin Pacheco on Unsplash